af Maria Kjærsgaard Pedersen | 8. 10 2019 | Case
Når vi kommunikerer klart og tydeligt, mindsker vi risikoen for fejl og bliver samtidig mere effektive i vores arbejde. Det er især relevant, når vi formidler vigtige emner inden for arbejdsmiljø, og når vi kommunikerer os til sikker adfærd. Derfor var kommunikation,...
af Maria Kjærsgaard Pedersen | 17. 05 2018 | Case
Hos entreprenørvirksomheden B. Nygaard Sørensen har de altid adgang til den nyeste viden om arbejdsmiljø. Den mellemstore virksomhed har nemlig tænkt langsigtet og hyret en husrådgiver ind, og det betyder, at de altid er på forkant med det strategiske arbejde. Sådan...
af Maria Kjærsgaard Pedersen | 15. 05 2018 | Case
Slagteribranchen er en af de brancher, der oplever mange nedslidningsskader på grund af arbejdets hårde natur. Det har koncernledelsen hos Tulip også måttet sande, og derfor udviklede de i 2016 en 5-årig strategi, der skal nedbringe ulykkestallet og mindske...
af Maria Kjærsgaard Pedersen | 18. 04 2018 | Case
Hos Human House tilbyder vi sundhedstjek til vores kunder, som en investering i medarbejderne. Det er ikke kun et signal til medarbejderne om, at deres helbred og trivsel er en prioritet for ledelsen. Tjekket er også et oplagt sted at starte, når den generelle sundhed...
af Maria Kjærsgaard Pedersen | 15. 11 2017 | Case
Hvad gør man, når arbejdsmiljøorganisationen er blevet træt? Når medlemmerne savner ny viden og ikke længere gider anses som virksomhedens politimænd? I Dyrup blev svaret at bruge APV’en og dens resultater til en revitalisering af AMO, hvor arbejdsmiljøet er et fælles...